logoUnique visits: 7742
Can you help getting more info about those carts?
Cart name
Notes for chip search:
  • Use "+" as delimeter for all fields (except "cart name", where space is used); if many values are entered, all of them must appear in the cartridge then; case is not sensitive
  • "Mapper" is the actual mapper used by this cartridge hardware (might not match the one at wiki.nesdev.com, as at the moment I was analyzing this cartridge, there was no mapper assigned to it, so I had to assign my own number for testing)
  • "Original mapper" is the mapper used by licensed version of this game (for multicarts, it refers to mapper of the inside games, so 0+2 means this cartridge can run NROM+UNROM games)
  • Order in which you put values doesn't matter (you can write 7400+74138+7400 or 7400+7400+74138 to search for a cartridge that contains at least two 7400 chips and one 74138
  • Some chips (like PAL16*8) appear in cartridges as 16V8 or 16L8, so be sure to check both posibilities
  • Same goes for memories - type 27F080 to search for 32 pin memories, 27512 for 28 pin with two chip enables or MASKROM_1M_DIP28 for 28 pin with one chip enable
  • Same goes for mappers - some examples: AX5904(MMC1), AX5202P(MMC3), PT8154BM (9112MMC3), AX5208C(VRC4), 23C3662(VRC2)
  • Good news is that you can use wildcards, so 74139+*MMC3* will search for any cartrige that has at least one 74139 and MMC3 chip in any version
Mapper#
Original mapper#
PCB marks
Tags
Chips
Duck Tales 2 (16 bit)
Typesingle
Mapper2
Original mapper2
PCB marks
Tags:#16 bit #wgm
Uploaded:2023-03-22 10:35:40

Elements:
NameValue
IC127C1024D
IC26264
IC37432
IC474161
IC574257
IC674257
CART1FAMICOM_CART
JP12-3

Chip signature:
27C1024D+6264+7432+74161+74257+74257

PCB top:

PCB bottom:

Shell top:


Shell bottom:
No photo
Screenshoots:
No photo
Extra info:
Granica między fabryką a masowym wytwórstwem domowym jest płynna. Brak soldermaski na pewno nie jest wyznacznikiem amatorskiej produkcji. Wiele plyt drukowanych, jak choćby do komputerów typu ZX Spectrum także nie miało soldermaski. 
Metaliozwane prezlotki świadczą o tym, że nie jest to raczej płytka robiona przez amatora. Zastosowanie 16 bitowej pamięci i dwóch  multiplekserów 74257 można tlumaczyć np. posiadaniem nadmiaru pamięci 16 bitowych (być może wytwórca także zajmował się produkcją kartridzy dla konsol 16 bitowy jak sega). Z drugiej strony widac ślady ręcznych cięciach nożycami do laminatu w okolica złacza kartridzy .

Pomieszanie wszystkich linii adresowych i linii danych to chęć utrudnienia inżynierii wstecznej (podmiana gry na inną). Zresztą ten sposób (wraz z klejonymi obudowami bez zaczepów) jest wspólny dla pewnej grupy kartridży, ja je nazywam "WGM" bo takie oznaczenie na nich widniało, inne podobne kartridze opisalem tutaj:
Ten co prawda nie ma soldermaski i tego oznaczenia, być może to jakiś prototyp albo produkcja eksperymentalna. Z drugiej strony prowadzeine sygnałow masy i zasilania pogrubionymi ścieżkami (polygony)
http://krzysiobal.com/carts/?action=search&tags=wgm

Uzycie rosyjskiego ukladu jako zamiennika 74161 nie musi swiadczyć, ze wytwórca był z bloku wschodniego (w moim Duck talesie 2 z podobnej wytworni jest uklad plski CEMI), chociaz przeglądając rosyjskei fora można tam spotkac tez podobne kartridże bez soldermaski, ale z metalizowanymi otworami

Comments:

Want to leave a comment?

Name:

Page loaded in 0.8 seconds | W3C validate